Jakt

Idag har Henrik varit och jagat toppfågel. Det gick inte så bra. Han såg bara en tjäderhöna. Men han såg något som var ganska intressant också, nämligen lodjursspår. Så han följde efter spåren med skidorna en bra bit och loet hade passerat genom vårt jaktområde och vidare mot grannmarken. Jaha, då vet vi att det finns såna här också. Har hört att de har sett något i Kamlunge tidigare men inte mer än så.
Sen har vi lånat Svensk Björnjakt del 1, Svensk lodjursjakt del 1 och nån vildsvinsfilm av svärfar Magnus :) Henrik ser björnfilmen nu men jag ids inte. Får se den en annan gång.
Jag har varit väldigt hurtig jag. Har varit och sprungit 5 kilometer med Meja. Men hon var då så slö så jag fick bara bli irriterad. Det ska tilläggas att jag är inte så snabb och vältränad men jag fick nästan dra med henne. Höll på bli galen. Hon borde ju bli glad av att få komma ut. Det var i alla fall hur härligt som helst ute. 5 minus och så snöade det lite. Njuta! :)
Nu är Cornelia på gympa med mormor så jag slapp fara. Skönt de :) Håller på att göra fisksoppa som jag sprang och kollade till. Det hade kokat över lite men inte så farligt :) Så är det när man sitter här och skriver :)
Nu ska jag göra lite annat och sen blir det middag när de kommer hem från gympan.
Kram!


Kommentarer
Postat av: Ida

Åh vad härligt det lät att vara ute och springa!

Gott med fisksoppa, jag blev sugen ;)

2009-01-25 @ 18:25:49
URL: http://storasysteryster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0