Hundutställning nr 1

Idag har Meja och jag avverkat hundutställning nummer 1. D v s den mindre viktiga, den inofficiella som Brukshundklubben anordnade. Det gick hyfsat bra. Hon fick 1:a, HP och BIR. Iofs var hon ensam i sin ras men ändå. Det enda som var lite oroväckande var att domaren sa att hon sprang spretigt med bakbenen. Och sen sa Sara, min coach på sidan om :), att hon också såg det. Vet inte varör hon gör så. Få se vad de säger i morgon då det blir officiell utställning i Luleå. Känns ju som att röelser och steg är väldigt viktigt hos dessa arbetande raser. Nå det är inte lönt att sia i det. Det får vi se i morgon. Domaren tyckte i alla fall att hon var välvinklad och allt var bra. Hon var imponerad av hennes trevliga temperament. Hon hade lite fördomar mot rasen att de är skarpa och hårda. Ett rykte som verkar vara svårt att tvätta bort, trots att det är avlat bort i stort sett. Det är en helt vanlig hund om du frågar mig :)

Nå strunt samma. Annars är det som vanligt. Årsmöte för björnhundsklubben avd norr i morgon efter utställningen. Då kommer vår avdelning att upplösas. Blir enbart en riksstyrelse och så några kontaktpersoner i varje landsdel. Jag är utsedd till kontakt i den här norra delen av länet. Blir skoj! Men det känns som att det inte är alltför många som kommer höra av sig. Men jag hoppas på det. Roligt när folk engagerar sig :)
Efter mötet ska vi gå ut och äta. Får se vart det blir. Jag föreslog Waldorff. Mmmmm kinamat!!

That's it. Jag är helt slut och frusen. Fy f*n vad kallt det var idag. Typ 5 plus och isande vindar. Det har även hunnit med att både hagla och regna. Skumt väder. Jaja, hoppas på uppehåll i morgon :)

Nu ska jag gå och bada mina barn som är ute och spelar krocket med mormor :) Sen blir det fotboll för hela slanten. Heja Sverige! :)

Ha det gott!

God natt!

Kommentarer
Postat av: Sara

Det kommer nog gå bra ska du se.. Domaren brukar ju säga till om dom passar eller så.. Vi ses imårrn.. Ha det/Sara

2009-06-06 @ 21:11:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0