Varmt!

Hej nu var det länge sen igen. Sitter och äter lunch nu så jag tänkte passa på att uppdatera :) Äter supergod rostbiff och potatissallad Aioli, rekommenderas :)
Annars är det lugnt. Varmt har det varit en längre tid nu. Skönt till en viss gräns, men jag lider med hundar och barn. Mest med hundarna, barnen ser inte lidande ut men det är ju ändå varmt. Så man har inte lyckats göra så mycket fysiskt ansträngande. Idag är det dock svalare så det blir nog en löptur i kväll. Skönt!

Igår hyrde vi Taken, en film som jag länge tänkt se, och den var sååå bra. 5+ helt klart! En av de bästa filmer jag sett någonsin. Rekommenderas!
I förrgår var jag och badade med mina vovvar. Tänkte att det måste de ju tycka att är jätteskönt i värmen, men de uppskattade det inte lika mycket som jag tänkte att de skulle. Meja klev ner i vattnet en bit självmant iofs, men hon ville inte simma. Nå jag tvingade ut henne på en liten simsväng runt mig :) Buffy däremot tvärstrejkade på stranden. Synd bara att hon väger 6 kilo och matte lyfte ner henne i vattnet så hon fick ta sig några simtag hon med :) Sen tvättade jag henne med lite schampoo också. Hon blir så dammig av att vara i hundgården på dagarna.

Det var det. Har anmält Meja till Överkalix utställningen den 2 augusti också. Det blir skoj! Tänkte fara på en inoffare i Nyborg den 12 juli också tror jag. Vi får se.
Nästa vecka är jag ledig, 2 veckor, skönt!!! Hoppas det blir fint väder då.

Henrik har fått på plåttaket på utbyggnaden nu och ska börja slå panel snart, så jag får snart börja måla!! Åååh vad jag längtar. Kommer bli så fint med den nya färgen :)

Jag tänkte ta mig tältet och åka ut i skogen och tälta en natt med Meja i augusti när det blir lite svalare så kan vi vara i skogen och bara mysa och kanske söka upp nån grävling eller så :) Får se. Henrik och Tibbe kanske också kommer med. Om vi får barnvakt.

Nä nu ska jag äta färdigt min goda mat! Hoppas allt är bra med alla er som läser den här bloggen.

Varma hälsningar Cecilia o co

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0